Skriver idag mitt första inlägg själv.

Hej.
Har nu fått min nya dator utav syncentralen. Har varit en ganska så tuff period  för mig och mina nära och kära. Jag försäker att anpassa mig till vardagslivet som synskadad. Min vardag är så att jag är helt blind på vänster öga och ser bara 0,02¨på höger öga. Jag är inne på syncentralen i Borås  tre till två gånger i veckan. Där jag får lära mig gå med käpp , dator, telefon och vardagliga saker. Första  veckan i Maj var jag på en kurs med 10 andra synskadade, där det var föreläsningar och praktisk träning för oss i våran vardag som synskadade. Träffade många nya vänner.
 
Har haft två ungdomar som har tagit studenten . Den veckan började med att dom hade bal på Torpa stenhus. Jag tackar alla som hjälpte till så  att det blev en bra kväll för Ulrik och Daniella. Två dagar senare tog dom studenten det vart också en lyckad dag och kväll . Tackar alla som gjorde den dag helt underbar . Ulrik och Daniella gjorde både Teddy  och mig otroligt stolta.  Nu har alla sommarlov . Teddy  jobbar och får semester först vecka 28  till vecka 31.
 
Ulrik och Daniella på balen.
Joakim och Daniella på balen.
 
Massor med bilder från studenten.
Lily idag.
 
 
Anonym
2014-06-25 @ 15:33:35

Hej! Så härligt att du kan skriva själv nu. Har saknat dig. Hoppas få följa dig i din nya vardag. Kram från anonym med nästan lika många barn.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0