Om oss !



Mitt namn är Ulrika och jag är 45 år gammal. började blogga januari 2010 men tog sedan ett uppehåll på ett år. Har nu börjat blogga igen och tycker det är väldigt kul att folk tycker om att läsa om mig och min stora familj. Jag och min man Teddy har tillsammans 13 underbara barn. Är hemmafru, vilket jag trivs otroligt nöjd med!


Detta är min man Teddy som fyller 45 år nu i februari. Den 20 september detta året har jag och teddy silverbröllopsdag - 25 år som ett gift par. Och efter 25 år är vi fortfarande lika kära, hihi
Teddy jobbar på en fabrik där dom tillverkar briketter och dom jobbar treskifft.
Älskar dig


Désirée är vårt äldsta barn, hon  fyller 25 år i år. Hon bor tillsammans med sin sambo och dom  har tillsammans 2 underbara flickor som fyller 4 och 2 år i år . Dom brukar ofta komma hit och hälsa på mormor och morfar och morbröderna och mostrarna, vilket uppskattas av alla! älskar dig




Och sedan har vi Robin, killen till vänster, som fyller 24 år i år. Han bor tillsammmans med sin sambo och dom har tillsammans en flicka som fyller 2 i år ! Robin jobbar på kontor. älskar dig


Och sedan har vi simon, vårat " lilla " busfrö. han fyller 22 år i år. Simon jobbar i byn där vi bor och älskar att vara tillsammans med sina syskon. älskar dig



Sedan kommer diana, som fyller 21 år i år. Hon bor i Halmstad tillsammans med sin pojkvän där hon letar jobb för fullt :) Diana är våran festprissa och hon älskar att shoppa, hihi ! älskar dig


Sedan kommer Dénise, som fyller 20 år i år. Dénise bor i Holland och jobbar på ett världskänt stuteri där nere. Hon älskar djur, speciellt hästar men hundar är en av hennes favoriter också. Vi saknar henne varje dag, men det är alltid lika underbart när hon kommer hem och hälsar på ! älskar dig


Sedan kommer Timmy, som fyller 19 år i december i år. Han går sista året på viskastrand och utbildar sig till personbilsmekaniker. När timmy var 4 och ett halvt år gammal vart han påkörd av en åkgräsklippare och blev av med vänstra tummen och fick ligga på sjukhuset i tre månader. Incidenten hände fredagen den trettonde. Så hans smeknamn är " Timmy tummlös " . älskar dig


Sedan är det ulrik, som fyllt 17 år . Han går första året på omvårdnadsprogrammet i Tranemo. Ulrik är väldigt intresserad utav datorer och tvspel, och han pratar om att han vill bli polis. älskar dig



Sedan har vi Daniella som fyller 15 år nu i sommar. Hon går i nionde klass, eftersom hon hoppade över sjätteklass. Hon tror att hon ska läsa omvårdnadsprogrammet i Tranemo, samma som storebror Ulrik går. Daniella spelar i ett rockband och hon älskar att sjunga och dansa.Daniella älskar att vara med sina syskon. älskar dig


Sedan har vi Vincent som fyller 14 år i år. Vincent går i sjunde klass. Han spelar innebandy och han spelar i samma rockband som Daniella där han spelar trummor. Ett stort busfrö med glimten i ögat. älskar dig.


Sedan kommer Dilba, som fyller 7 år nu i sommar. Dilba går i förskolan, vilket hon älskar . dilba tycker om allt från att lära sig läsa och skriva till att sjunga och dansa. En sprallig liten tjej. älskar dig


Sedan är det wilmer, som fyller 6 år i år. Han går på dagis, och efter sommaren så börjar han förskolan. Han är en sprallig cool kille som älskar att leka och spela spel. wilmer är coolingen i huset. älskar dig


Sedan är det Disa, som fyller 4 år nu i februari, dagen innan Teddy. Disa går på dagis, och hon tycker väldigt mycket om det. Hon älskar att leka med sina syskon och att måla och dansa m.m hon är våran lilla sötnos. älskar dig


Sist och minst har vi Débbie, som är 3 månader gammal. Hon älskar när hennes syskon pratar med henne och skrattar varje gång hon ser ett välbekant ansikte. Hon är vår lilla solstråle . älskar dig.





Övrigt : Alla flickornas namn börjar på D och killarnas namn går i bokstavsordning :R,S,T,U,V,W :)
Dom enda i våran familj som har samma födelsedag är Wilmer och Debbie. Så när wilmer fyllde 5 år förra året så fick han en liten syster i present <3 Han blev överlycklig !
Sju av barnen har blå ögon och 6 av dom har bruna.



Det var det :)
Komentera gärna, ha det bra puss











Sandra
2011-01-31 @ 21:42:16

Vilka fina barn ni har och vad fint du har skrivit om varje individ... Grattis till Teddy från oss och grattis till silverbröllopsdagen. Vad underbart att vara lika kära... Kramar

Maritta
2011-02-01 @ 10:43:07

Hej du galna mamma hur kul som helst att läsa om alla fina barnen, Ni kan vara stolta över alla era härliga barn, dom är positiva och varmhjärtade som mor och far eller..tusen kramisar och jag följer dig blogg med förtjusning..

Anna Sjöberg
2011-02-01 @ 20:02:59
URL: http://www.annaps.blogspot.com

Tutan, jag tycker det var jättekul att läsa detta inlägg. Så fantastisk mamma du utstrålar, så cool och omtänksam. Härligt att kunna föda 13 barn och dessutom ha dem så tätt och ändå stråla så mycket energi som du gör.

paola
2011-02-01 @ 21:17:19
URL: http://www.paola.bloggplatsen.se

HEJ!

VILKA HÄRLIGA UNGAR NI HAR!

HUR MÅNGA TJEJER, RÄKNADE INTE HIHI.

Ulrika
2011-02-04 @ 08:40:38

Ulrika - stor eloge till dig och Teddy. Ni har superfina barn! Är själv från en syskonskara av 10 så jag blir alldeles nostalgisk när jag läser din blogg. Saknar alla mina syskon eftersom de flesta bor ganska långt bort. Jag beundrar er som får vardagen a tt gå ihop, det strular för mig med ETT barn, hihi! Ha det bäst!

Kerra (mamma till 4 )
2012-02-25 @ 21:14:22
URL: http://www.kerras.blogg.

Hittade din blogg via en annan blogg, fin läsning du gjort om alla barnen, undrade just vart jag kunde läsa om er alla. Men de hittade jag ju :)

dilba
2012-03-04 @ 10:57:08

Det var det gulligaste jag har läst på länge. Grattis till alla dessa små änglar du har fått.



mvh

dilba

Ulrika
2012-03-04 @ 14:20:37
URL: http://ulrikazeybrandt.blogg.se/

tack så mycket för alla fina kommentarer! <3 <3



gizze
2012-08-06 @ 22:38:23
URL: http://gizzez.blogg.se/

Men vilken stor och härlig familj!

Fina barn minsann!

Alltid kul att läsa om andra familjer, då jag själv växte upp ensam med bara min mamma...träffade mina halvsyskon först när jag var 19år...



Har själv en helt underbar son som snart blir 19år...har varit själv med honom mest hela tiden (fast han har bra kontakt med sin pappa!)



Ha det gott! / Gizze




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0