Dom senaste dagarna

30 Juni
I dag var det jobb för Teddy som skulle ha med sig Vincent till Linköping där dom skulle sätta några portar, det vart en lång dag för dom. Timmy och Sebbe åkte också till sina arbeten. Vi andra grejade med tvätten och plockade undan. Efter lunchen gick vi till Dianas lägenhet för att se hur mycket hon hade målat kvällen innan. Daniella, Wilmer och jag gick runt Moga som är 5.3 km. Jag hade min lilla vän käppen med mig det gick riktigt bra. Jag är riktigt stolt över mig själv. När vi kom hem var det dags att göra middag det blev färsk potatis och fiskpinnar med äggsås. Diana och Daniella gick för att måla efter att Lily hade lagt sig. Timmy var och körde cross efter jobbet och Ulrik åkte och jobbade. Hemma var det bara jag och dom små. Debbie somnade i mitt knä när det var Lotta på Liseberg så det var bara att bära upp henne. Trion gick och la sig när det var slut. Jag hängde lite tvätt och sen kom Teddy och VincenT hem så jag pratade lite med dom sen gick jag och la mig för att lyssna på min bok.
 
1Juli
I dag var det tidig morgon även för mig eftersom Tindra och Saga skulle vara  här. Vi åt frukost som var havregrynsgröt  med smörgås . Diana och Lily gick till farmor och farfar en stund. Till lunch gjorde vi köttfärssås och pasta Robin med familj kom för att äta lunch med oss eftersom dom har semester och dom skulle plocka rabarber till bröllopstårtan. Vi gick också upp till farmor och farfar för att plocka där med. Sen gick vi hem för att fika farmor och farfar kom också. Desiree kom för att hämta sina barn. Diana och jag tog en liten promenad med min käpp. Daniella värmde på lite middag till dom och Teddy och jag åkte för att handla i Tranemo. Linnea kom till Daniella och dom tog dom små med sig för att fiska. Debbie fick en fisk så hennes kväll var räddad. Packade upp alla matvaror och gick och la dom små när jag var färdig men klockan vart ganska mycket igår . Tycker att det är för jävligt att människor som står oss nära inte kan förstå eller inte vill förstå att jag inte ser. För det är så att jag har en svår synskada som man inte kan göra något åt. Det kan vara så att det blir helt mörkt . Har bestämt mig för att inte ta åt mig när folk inte vill förstå. Vissa människor är bara energtjuvar.
Anonym
2014-07-02 @ 16:04:01

Hej!
Jag är så imponerad av dig som fixar detta. Du vinner över energitjuvarna. Stor varm kram från mig med nästan lika många barn.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0