KVINNOFRUKOST OCH BUS.

Fredag 8/3.
Jag var ute och gick med Maria och Arvid och Débbie på morgonen. När Dilba och Wilmer kom från skolan hade dem kompisen Viktor med sig hem. Älsklingen var hos kiropraktorn på eftermiddagen. På vägen hem köpte han med sig pizza till middag, två stora familjepizzor.
 
Daniella och hennes klass VO11 stannade kvar i Tranemo och hjälpte till med den Internationella kvinnodagen. Insamlingen på Kvinnodagen gick till deras resa till Sierra Leone som dem ska göra i januari 2014. Efter det sov nästan hela klassen hos Josefin.
 
Timmy gick til Håcksviks pubkväll som vi har en gång i månaden. Teddy och jag åkte och storhandlade och var hemma till Gladiatorerna. Sedan gick vi och lade oss tidigt för Teddy hade ont i ryggen och jag var trött..
Daniella och hennes fina klass.
 
 
Lördag 9/3.
Jag åkte med svärmor till Kalv på kvinnofrukost. Där Elisabeth föreläste om sitt liv. Hon hade också 13 barn, kul att höra hur hennes vardag såg ut! Kika in på hennes hemsida --> http://www.ateljepenseldraget.com/catalog/
 
När jag kom hem hade Teddy påbörjat middagen och Timmy och Kalle hade åkt till Tranemo för att hämta hem Daniella. Älskling och jag stack iväg för att handla frukt, bröd. grönsaker och godis på Gekås. När vi kom hem åt vi alla middag och Pappa Teddy hade bjudit hem Désirée med familj på räkmackor och annat tilltugg till Melodifestivalen.
 
Timmy och Daniella åkte till Karl och Isabella och dit kom även Emil och Anton. Vi andra tittade på Melodifestivalen och sedan åkte Désirée med familj hem. Somnade gott.
 
Söndag 10/3.
Jag fick sovmorgon. När jag kom ner städade jag tvättstugan. Diskmaskinen pajjade!!! :( Teddy fixade det sista i Vincents rum. Han fixade skotorken. Sedan lagade han middag och kvällsmat. Timmy och Ulrik körde Daniella till Tranemo för hon och klassen skulle få jobb hos en reklamfotograf som fotograferar händer och fötter. Pengarna ska dem ha till sin resa till Sierra Leone.
 
Vi åt kvällsmat. Sedan gjorde vi i ordning för morgondagen. Teddy målade vartannat trappsteg svart. Gick och lade Trion och Daniella lade Débbie. Sedan var det strax läggdags för oss andra.
 
 
Måndag 11/3.
Röjjde på morgonen eftersom Trion gick med Vincent. Daniella missade bussen och åkte med Susanne till skolan. Ellinor kom och hämtade mig och Débbie och vi åkte till babycafét. Alltid lika mysigt och roligt att komma dit. När vi kom hem klädde jag och Débbie på oss ytterkläderna och gick och hämtade Trion från skolbussen.
 
Dammsög och plockade det sista på övervåningen. Åt ugnsfalukorv och makaroner till middag. Timmy jobbade över och Daniella jobbade efter skolan.  Teddy kom hem runt sex. Timmy och Daniella sprang runt Moga. Tittade på tv och tog det lugnt.
 
Så ser trappan ut när det torkat.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0