DET TAR ALDRIG SLUT...

Hej mina kära vänner!
 
Veckan har rullat på som vanligt. Daniella har varit hemma hela veckan och varit sjuk. Killarna har varit och tränat på veckorna. Dilba tränade pingis i tisdags. I måndags var Wilmer, Disa, Tindra och två kompisar och spelade fotboll. Désirée tyckte jag skulle åka med så det var jag, Teddy och barnen som åkte.
 
Désirée styrde med ungdomarna och dem små som var hemma. Timmy fick rensa avlopp, Ulrik städade och fick till och med tvätta väggarna, Vincent dammsög, Daniella städade toaletten, Dilba, Saga och Débbie tog övervåningen. Désirée pyntade och grejade. Så duktiga. Tack det var uppskattat, skönt att komma hem till ett nystädat hem <3
 
I torsdags var det box för Désirée och Timmy. Vi här hemma hade torsdagsmys med RisaláMalta. Simon kom på torsdagskvällen. På fredag körde Simon ner Daniella och Disa till Désirée och dem åkte till Gekås för att Disa, Tindra och Saga skulle ta hål i öronen.
 
Nu var det Teddys "tur" att få halsont, ont i huvudet, ont i kroppen och hög feber. Han orkade köra ner Dilba, Wilmer och Débbie till Désirée. Barnen hade bestämt med Desse för länge sedan att det skulle vara pyamasdisco och tacosmys denna fredagen så så vart det!
 
Teddy och jag skulle ha en fredag och lördag där vi skulle hitta på saker men istället åkte vi och handlade lite och åkte raka vägen hem så han fick gå och lägga sig igen. Timmy var ute med jobbet i Borås och körde Gokart och åt - Gokarttävlingen vann han.
 
Jag plockade upp maten och sedan tog jag det lugnt och tittade på Gladiatorerna. Teddy fick åka till Tranemo och hämta hem Timmy vid halv elva. Sedan var det läggdags! På lördagen åt dem mysfrukost hemma hos Desse och sedan var dem ute hela dagen och grillade korv och grejade.

Simon och Timmy stack ner och hjälpte Jimmi med avloppet. Sedan åkte Simon, Timmy, Dilba, Wilmer och Disa hem. Jag och Teddy åkte ner och fikade och åkte sedan hem med Daniella, Débbie och packningen. Tack snälla underbara Désirée för dina småsyskon fick tillbringa fredag-lördag hemma hos er. Dem hade det toppen bra!
 
Väl hemma gjorde vi köttfärssås och makaroner. Timmy åkte på súpen på revyn, Simon var hos grannarna på andra sidan ån. Daniella och tjejerna grejade på tjejernas rum och det blev super fint! Sedan var det fix och läggdags. Wilmer och Disa somnade i soffan innan fångarna på fortet började.
 
Idag, alltså söndag 24/3, har Teddy bakat två rulltårtor till påsk. Jag har tvättat och grejat. Barnen har busat, snickrat ute, ritat och grejat. Till middag åt vi hemmagjort potatismos, svampsås, rivna morötter och plommonspäckad fläskkarré. Föreberett inför skolan imorgon. Imorgon går alla barnen till skola. Teddy ska inte jobba för han har fortfarande feber och ont i halsen. Stackaren <3 Sov gott!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0