Vardagen´har satt igång.

Hej!
 
Nu har vardagen dragit igång hos familjen Zeybrandt. I tisdags började Daniella och Vincent skolan så det blev tidig uppstigning för dem. Vi var hemma och bara tog det lugnt och plockade och myste. Teddy och Timmy var och jobbade. Daniella och Timmy tränade innebandy.
 
Vi är tyvärr sjuka nästan hela familjen. Alla förutom jag har varit sjuka någon gång under de två senaste veckorna. Dilba, Wilmer och Disa börjar egentligen i sin nya skola imorgon ( Håcksvik skola har ju blivit nedlagd och nu åker Håcksviks barnen till Frölunda skola ), men jag har sjukanmält dem både torsdag och fredag för dem är inte krya någon av dem.
 
I måndags kväll var jag och Teddy och handlade och vi köpte en ny kamera. Äntligen blir det lite mysiga bilder här på bloggen! 
 
Idag var Dilba, Wilmer, Ulrik, Vincent och Teddy hemma och sjuka. Jag har plockat och städat och lite sånt. Det blev pannkakor till lunch vilket uppskattades! Teddy åkte till Tranemo för att handla och hämta Daniella från skolan som slutade tidigt.
 
Jag och Teddy åkte ill Borås en sväng och Ulrik, Daniella och Vincent var hemma med dem fyra små. Daniella målade naglarna på tjejerna och lekte "sminkstuga", det tycker dem är mysigt. Sedan bakade dem en jättegod kaka som dem själva kom på recept till, receptet kommer upp på bloggen imorgon.
 
Disa och Débbie badade och sedan kom Timmy även hem. Till middag åt dem spagetti och köttbullar. Klockan 6 åkte Timmy och Daniella fram till idrottshallen för att träna innebandy igen. Ulrik och Vincent hade dem små en stund och sedan kom vi hem.
 
I Borås hade vi köpt inomhusskor till Disa, fina vinterskor till Dilba och coola kängor till Wilmer. Dem blev väldigt nöjda. Vi lade dem små och sedan åkte Teddy och fixade en bekants dator och jag tog det lugnt.
 
En lite rolig sak som hände idag. Dilba var snäll och kammade mitt hår och sedan skulle hon göra något snabbt så hon gick iväg och lade ner kammen. Då kommer Débbie och säger "Jag ska kamma mamma", "Ja visst" tänker jag. Ända tills Débbie blir helt tyst och jag känner i håret och kammen sitter helt fast i håret! Jag fick inte bort den och det gjorde så ont! Gick runt här hemma med en kam bak i håret en timma ungefär tills Teddy kom hem och kunde ta en tång och knipsa isär kammen i små bitar så jag slapp ha kvar den i håret.. ;) Så det kan bli ibland! Hehe
 
En del att diska!
 
Daniella första dagen i skolan efter lovet.
 
Älsklingen
 
Jag.
 
Dilba, jag, Débbie, Daniell och Disa.
 
Barnen bakar!
 
"Sminkstuga"
 
Så söta!.
 
Kram kram
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0