Tidiga mornar!

Torsdag 17/1, var det återigen uppstigning klockan 5. Fixade frukost och väckte alla. Désirée kom med Sessorna och körde sedan Trion till bussen. Sedan gjorde jag dem vanliga sakerna på morgonen. Satte även en bulldeg och fick färdigt hundra bullar innan lunch.
 
Till lunch blev åt en del ärtsoppa och en del åt fiskgratäng. Teddy kom även hem på lunchen för att äta. Ulrik gick fram och hämtade barnen från bussen Débbie, Tindra och Saga klädde på sig för att åka pulka i backen. Jag passade på att skala potatis till middag. Till middag gick det åt 2 kilo köttbullar, potatis, löksås, kokta grönsaker och lingon.
 
Timmy och Daniella åkte för att träna box. Désirée skulle också ha åkt och tränat och sedan skulle hon och Sessorna ha sovit här men Tindra hade ont i sina leder och mage så dem åkte hem och sov. Teddy och Ulrik åkte och handlade och pantade burkar och flaskor.
 
Simon kom även hem från Lidköping. När jag hade lagt barnen så gick jag ner och åt en räkmacka och sedan var det läggdags.
 
Fredag 18/1, gick vi upp klockan fem. När jag kom ner hade Simon redan satt på kaffet eftersom Simon och Teddy skulle åka tidigt till Örebro där Teddy skulle jobba och efter det skulle dem åka upp till Uppsala för att färdigställa badrummet hemma hos kusin Annika.
 
Ulrik, Daniella och Vincent gick med Dilba och Wilmer till bussen. Alla dem åkte tillskolan medan Ulrik gick hem igen. Disa är ju ledig på fredagar. Désirée ringde på morgonen och frågade om hon kunde komma med Saga eftersom Tindra hade varit dålig under natten och hon var tvungen att köra in henne en sväng till sjukhuset.
 
Kicki var snäll och åkte upp till Tranemo för att hämta Daniella som slutade tidigt och lämnade Ulrik som skulle med Johanna hem. Daniella var kvar hos Kicki och Ulf för att jobba. Dilba och Wilmer stannade hos Kicki och Ulf en stund efter skolan för att fika. Kicki körde sedan hem barnen.
 
Désirée ringde efter en stund på sjukhuset och sade att dem fick fortsätta med medidicinerna och att dem fick åka hem. Sedan kom Daniella hem och då åkte jag och Kicki till Gekås.Barnen gick ut i någon timma med Daniella för att åka pulka. Det var ganska lugnt på Gekås men dem bygger om så det var jobbigt att gå där.
 
När jag väl kom hem lade jag Débbie och vi andra tittade på Gladiatorerna och Farmen och myste. Vincent sov hos Nico och dem spelade dator. Teddy och Simon var fortfarande kvar i Uppsala. Timmy kom hem och hade varit en sväng hos Désirée & Jimmi och sedan hos Kalle. Efter Farmen gick vi alla och lade oss efter en väldigt mysig dag.
 
MUMS!
 
Wilmer var snäll och dukade!
 
God mat tyckte Wilmer!
 
Barnen myser med chips!
 
Söta Disa.
 
 
 
madelein - sexbarnsmamma
2013-01-19 @ 19:02:40
URL: http://madelein.se

Vad fin bloggen har blivit! Ha en fin kväll!

Svar: Tack! Hoppas ni har det bra och har haft en bra jul och nyår :) kram
Ulrika Zeybrandt

madelein - sexbarnsmamma
2013-01-23 @ 22:02:13
URL: http://madelein.se

Ja då helt ok :-) Ni med hoppas jag!

Svar: Absolut! :)
Ulrika Zeybrandt




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0