Skolstart!

Hejsan imorse ringde väckarklockan 5 för uppstigning. Gick upp och tryckte på kaffebryggaren och tog fram frukost och gjorde egen yoghurt som består av turkisk yoghurt, fil, blåbär och lite vaniljsocker. Trion var spända på sin första skoldag så dem behövdes inte väckas utan dem skuttade upp när det började röra sig här nere.
 
Idag var hela familjen på bena och inga mer sjukbaciller i omlopp. Débbie vaknade sist och henne väckte vi halv sju. Hon vart bytt och påklädd ytterkläder omgående eftersom vi var tvugna att hinna fram till bussen. När Trion hade tagit bussen till skolan gick Débbie och jag hem igen i mörkret. Tidigt uppe för en rask promenad!
 
Väl hemma åt Débbie lite frukost och var fortfarande trött så hon sov i 45 minuter. Sedan tog dem vanliga morgonsysslorna vid - bäddning av sängar, vikning av tvätt och hängning av tvätt. Till lunch åt vi kött och potatisgratäng som var kvar från middagen igår. Hann även skala potatisen till middagen.
 
Strax efter ett gjorde vi oss klara för att hämta Trion vid skolbussen. Trion var trötta med första dagen i skolan och vi gick hem och tog lite mellanmål. Idag har Tindra varit på sjukhuset där det inte var så roliga besked - hon ska börja gå hos en arbetsterapeut och sjukgymnast. Har även bytt medicin vår lilla prinsessa, hoppas hon kommer må bättre med den nya medicinen och allt!
 
Till middag gjorde jag kokt potatis, broccolifisk och stavmorötter. Det var uppskattat! Teddy, Daniella och Trion spelade Yatzy. Vincent, Timmy och Daniella var och spelade innebandy och volleyboll. Trion fick på sig pyamasen strax efter sex och låg utslagna i soffan efter en jobbig men rolig dag. Vid halv åtta sov dem fyra små.
 
Jag är också dödtrött så nu ska det kollas idrottsgalan och ätas lite popcorn och sedan ska jag krypa ner i min sköna säng. Kram och sov så gott
 
Trion första dagen i nya skolan i Frölunda.
 
Mästerfotografen Disa tog kort på storasyster Daniella.
Anonym
2013-01-15 @ 12:50:01

Gud vad Daniella är lik mig på bilden!!!:O




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0