PÅSKHELGEN!

Påskafton 30/3.Jag gick upp och gjorde påskaftons-frukost som bestod av pannkakor, ägg, smör, bröd, sill och diverse saker. Vi städade för Simon skulle få besök. Teddy gjorde påsktårta och jag skalade potatis till potatissalladen.
 
Jag och älsklingen stack och handlade kassler. Barnen körde äggpickning och Débbie (!) vann :) Vi målade påskägg och myste. Gjorde potatissallad med kassler i och vanlig sallad som vi åt till middag. Kalle var här och åt med oss också. Simon körde Ulrik till Limmared på fest. Sedan kom dem hem en vända och åkte sedan fram till påskbrasan i byn.
 
Timmy och Kalle åkte till Borås för att gå ut på krogen med några vänner och sov även över i Borås. Vi andra tog det lugnt och tittade lite på tv och Teddy började piggna till och känna sig lite bättre. Simon med sällskap kom hem ganska tidigt och gick också och lade sig ganska tidigt.
 
Påskdagen 31/3.Inget barnbarn hade ännu inte anlänt. Klockan ställdes om så vi fick sova en timme mindre. Teddy gick upp och dukade fram frukost och satte på kaffet och Dilba kom upp och sade till när kaffet var färdigt så jag gick ner. Efter frukosten gjorde sig Simon och hans vän sig färdiga för att åka tillbaka till Lidköping i varsin bil.
 
Simon skulle bara åka till andra sidan ån och säga hejdå till Lone och Maria. Daniella tog Débbie och gick runt Moga. Jag röjjde upp och plockade undan. Désirée ringde och frågade om vi kunde komma ner till Mjöbäck för att se på det dem har rivit ner i lekrummet. Så Teddy och jag väntade på att Daniella och Débbie skulle åka tillbaka också begav vi oss till Mjöbäck.
 
När vi kom hem så satte sig Daniella och pluggade. Jag, Teddy och dem fyra små åkte till Lone och Maria där Simon var och vi tittade på lammen och djuren. Simon sov över där.
 
Det var en ganska lång dag. Alla var trötta. Timmy kom hem och sov en stund och sedan drog han och Kalle till en kompis och grillade där dem även sov över.
 
Annandag påsk 1/4. Det var idag vi skulle samlas alla och fira påsk hemma hos oss. Nu när ingen mer hade blivit sjuk. Även Diana och Gabriel kom en sväng. Klockan tolv samlades vi alla för att äta påskmat och efterrätter. Det vart en lyckad dag. Daniella följde med Désirée och Jimmi hem eftersom hon skulle ta hand om Sessorna på tisdag när Desse skulle jobba.
 
När alla hade åkt så röjjde Teddy och jag och fixade till efter besöket. Teddy, som fortfarande inte kände sig riktigt pigg, tyckte det var mysigt och roligt att alla kom men han var så trött när alla åkt så han satte sig och tittade på film med barnen.
 
Efter Débbie hade lagt sig så tittade jag klart på Änglagård 3 som jag börjat titta på kvällen innan. Teddy åkte och handlade lite efter att Trion lagt sig och sedan var det läggdags eftersom Teddy och Timmy skulle upp och jobba dagen efter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tisdag 2/4.   Väckte Teddy som gick upp och åkte till jobbet. Jag somnade om och vaknade när Débbie kom strax innan sju och då hade fortfarande inte Timmy kommit iväg till jobbet. Jag städade i tvättstugan och plockade lite. Sedan stekte jag pannkakor till lunch.
 
Till middag blev det surkål, stekt potatis och falukorv. Lade Débbie och sedan åkte Teddy och jag och handlade på Willy:s i Gislaved. När vi kom hem packade vi upp och Trion tog varsin smörgås och gjorde sig i ordning för sängen. Gick och lade mig strax efter.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0