GÅRDAGEN!

Onsdag 3/4.
 
Teddy och Timmy åkte och jobbade. Vi grejade här hemma och Daniella tog Débbie och Saga i tvillingkärran och gick runt Moga. Dem andra barnen var ute och lekte. Gjorde kasslergratäng till lunch. Det var så fint väder ute så Trion och Sessorna gick upp till skogen till sin  hemliga klubb "Pepparkornen" och fikade bullar där, lekte och byggde en koja.
 
Jag hade kokat hel kyckling som jag sedan plockade av. Så till middag blev det currykyckling, ris och rivna morötter. När Désirée kom från jobbet tog hon med sig tjejerna hem direkt. Vi andra åt middag. Teddy gick och lade sig för att vila och jag röjjde. Daniella och Débbie gjorde hemmagjord nyttig glass.
 
Timmy, Ulrik och Daniella åkte på innebandy träning. Débbie som inte hade sovit någon middag somnade strax efter sex. Älsklingen och Vincent åkte bort för att fixa med hans bil. Jag tittade på ishockey och när det var slut så var det läggdags för alla!
 
Débbie och Daniella busade framför webkameran.
 
Recept på den nyttiga glassen
 
Daniella gjorde lite som hon kände för därför är det inga exakta mått.
 
Ta så många äggvitor du vill. Vispa till vitt skum. Häll i turkisk yoghurt. Ha i mosad banan. Ta sedan i bär, Daniella hade i björnbär. Ha i honung för sötma. In i frysen i någon timma och ät!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0