Härliga dagar!

Torsdag/igår. Såg till att de stora grabbarna kom till sina jobb. Teddy tog en välbehövlig sovmorgon och jag gick ner och satte på kaffe när de små vaknade. De små väntade tålmodigt på att storasyster Diana skulle vakna som hade kommit dagen innan på kvällen tillsammans med pojkvännen Gabriel. Det var fint väder ute och härligt! Trion, Daniella och Diana gick upp i skogen och plockade svamp en stund och jag lade Débbie. Vi tog det lugnt och Kicki tittade förbi en stund och hälsade på Diana och Gabriel. Teddy fick ett ryck och har städat och torkat väggar, tak och golv i köket :)

Diana,Gabriel, Daniella och Trion gick ner till ån för att bada. Trion hoppade i direkt och Diana och Daniella skulle busa till det genom att hoppa i med kläderna på! Det tyckte Trion var coolt :) Diana, Gabriel och Daniella åkte till Aplared för att passa storebror Robins och flickvännen Emmys barn eftersom dem ville se Brolle på torsdagskvällen i stan. Framåt kvällen när Kicki kom och tänkte ta med Trion för att bada så började det åska, blixtra och regna så det blev inget bad till barnens stora besvikelse..

Gick och lade barnen i vanlig tid och försökte ta det lugnt framför OS på tv:en.


Diana och Gabriel.


Daniella och Dèbbie.


Bad i ån.


Bad med kläder, hehe.


Diana och Klara.


Fina Emmy.


Hihi, Ebba.


Gabriel matar Klara.

Fredag/idag. Efter frukost packade jag, Teddy, Débbie, Simon, Ulrik och Wilmer in oss i bilen. Vi körde och lämnade killarna hos Lone och Maria där dem skulle släppa ut djuren och fixa lite. Débbie, jag och Teddy styrde kosan mot Gekås. Där handlade vi nödvändiga saker som tvål, schampoo, mat med mera.. Köpte även en rosa pajform som jag gav till Kicki. När vi körde hem åkte vi hem till Désirée och Jimmi eftersom vi hade köpt ett stort vattenpass till Jimmi i sen födelsedagspresent. Fick lite korv och bröd där och även lite kaffe. Sedan åkte vi hemåt och körde hem till Kicki och Ulf där Daniella och Trion hade tillbringat dagen.

Hon vart jätte glad för pajformen och vi hade även med oss munkar så det vart det och lite kaffe till fika. Vi åkte förbi Simon och hämtade ägg och åkte sedan hem. När vi kom hem packade jag upp grejerna och Daniella och Trion åkte med badexpressen för att ta ett dopp. Fixade med tvätt och plockade. Daniella och Dilba åkte med Kicki för att handla på Ica i Svenljunga. Ser fram emot morgon dagen då vi får besök ifrån Stockholm utav ett par goda vänner. Robin med familj kommer också för att fira Daniella. Också händer det mycket aktiviteter i Håcksvik eftersom det är Kindaholmsdag. Sov gott kram


Daniella.


Disa och Dilba. Pyssel hos Kicki!


Dukning på g...


Disas lååååånga halsband.


Knas Débbie..


Älskling och jag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0