EEtt galet gäng.

Har haft en galet rolig helg, med gänget från kursen i Maj Kursen var från i Fredags till Lördagen med våra anhöriga . Där vi fick information om hur det är att ha en synskada. Dom anhöriga fick lära sig om ledsagning och ha bindel för ögonen när dom skulle göra Fredagens eftererätt. Vi hade två under bara dagar med goda vänner. Här hemma tog Daniella hand om dom små. Dilba som skulle ha tävlat på Lördagen var sjuk så det blev ingen tävling för henne. Sen har det varit en sjukstuga här så jag har bara gjort det som måste göras. Men i Onsdags kom alla i väg till skola och arbeten som dom skulle. Jag var på syncentralen där jag hade min första lektion med punktskrift . Det var roligt men svårt. Efter lektionen hade jag och några till matlagning,där vi gjorde kyckling gryta med ris.. I dag,Torsdag, har jag plockat och hämtat barnen efter skolan. Skalade potatis och gjorde mos med falukorv i ugnen. Nu sover barnen och jag ska hänga lite tvätt och sen pussa lite på min man. Skriver i morgon igen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0