Frukost på sängen :)

Hej hur har eran dag varit?
 
Jag vaknade kvart i åtta av att Trion diskuterade högljutt med Vincent i hans rum. Sprang ner och sa till dem att vara lite tysta eftersom Bompen, (Débbie), fortfarande sov. Gick tillbaka till sängs och lade mig en stund till. När Bompen vaknade och jag skulle gå ner så kom en springnande Disa ropandes: "Gå tillbaka till sängen", och som en snäll mamma gick man gladeligen tillbaks till sängen.
 
Efter ungefär en halvtimma kommer Trion upp med en bricka med varm oboy med en stor klick grädde och smörgåsar med stekta ägg på som dem själva hade fixat till. Det var väldigt gott och mysigt. Min senare tanke var: undra hur mitt kök ser ut? Hehe.
 
När vi kommit ner var det ingen större fara med köket, dem hade nog plockat undan det mesta. Trion var väldigt nöjda med att ha fixat en god frukost och jag och älsklingen kan bara säga tack :)
 
Teddy och jag gjorde oss i ordning för en snabb sväng till Gekås för att inhandla nya termosar, lite vantar, mössor. Vi köpte även varsin ny almnacka till Daniella och mig och pennor, sudd med mera.
 
Daniella gick ut med Trion och Débbie medan vi var borta och dem åkte pulka i backen bakom huset. När vi kom hem tog vi lite fralla med tillbehör. När vi hade ätit färdigt röjde Daniella och jag i tvättstugan och plockade i ordning på alla vantar och mössor. Disas gympapåse är även packad till på måndag.
 
Teddy gjorde hemmagjorda potatisplättar som var väldigt goda som vi åt till middag med stekt falukorv och lingonsylt. Det vart minst tre middagar och en lunch över till Timmy som jag fryste ner. Teddy stod och stekte plättar i över en timma. Till efterrätt fick småbarnen glasstårta. Det röjdes efter middagen och Teddy, Daniella och de fyra små spelade yatzy och jag tittade på skidor.
 
Farmor kom ner för att gratta Ulrik som fyller 19 år idag men han, Timmy och deras kompisar är kvar i Lidköping hos Simon. Grattis Ulrik på din dag vi älskar dig!
 
Nu på kvällen har vi bara tagit det lugnt. Barnen gick och lade sig efter åtta och somnade ganska fort efter en rolig dag. Nu ska det spelas yatzy! Kram
 
Söta Débbie.
 
Nöjd Wilmer.
 
Dilba.
 
Syskonkärlek.
 
Disa.
 
Débbie, Wilmer och Dilba.
 
Wiho!
 
Grattis fina Ulrik på 19:årsdagen :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0