Helgen!

Fredag 15/2.  Gick upp och stekte ägg och gjorde matsäck. Trion, Daniella och Teddy åkte på badresa till Halmstad. Det gick bra och dem åkte massa rutschkanor, Disa kunde simma (!) och Diana kom dit och fikade med dem. Débbie, jag, Ulrik och Vincent var hemma och tog det lugnt. Eller så lugnt som det går med en två och ett halvt åring som vill bli sysselsatt hela tiden ;)
 
Stack en sväng till Gislaved för att handla grejer till tacosen. När vi kom hem körde Daniella och hennes tjejkompisar till en tjejkompis i Borås där dem skulle äta tacos och sova över. När vi ätit klart drog Timmy till Håcksviks pubkväll med Kalle och vi andra tittade på Gladiatorerna och tog det lugnt. 
 


 
Lördag 16/2.  Vaknade vid halv fyra tiden på morgonen av min galna man som har fått influensan som barnen har haft med hosta och förkylning. Han flyger upp ur sängen och fryser som ett asplöv och drar på sig den blåa onepiecen så han ser ut som en liten smurf. Vid halv fem har samma älskvärda man glömt att stänga av alarmet på mobilen som ringer högljutt. SUCK. När får man sova i detta hus? ;)
 
Nästa chock blir klockan sex när sonen som har varit på fest kommer hem och väcker Débbie som inte har lust att sova längre. Bara för mig att gå upp och göra frukost och plocka undan. Åt tacos till lunch som var kvar sedan fredagskvällen. Teddy och jag åkte en sväng för att spela på hästarna och inhandlade tre stycken poffpizzor med tillbehör som fick bli våran middag. 
 
Daniella kom hem och vi åt. När vi satt och åt ringde vår dotter Désirée och behövde utryckning av sin mor och far för att hjälpa dem att rensa avlopp.. Fy vilket skitgöra, hehe. Simon ringde så Timmy stack till Trollhättan på ölfest. Vi kom hem lagom till Melodifestivalen. Daniella gick en sväng till Isabella och Kalle. Gick och lade mig efter tio efter en dålig natt med lite sömn. 
 
 
Söndag 17/2.  Teddy gick upp efter åtta och fixade frukost och jag låg kvar en stund. Dagen har bestått av att tvätta, kolla på alla vintersport som varit på ettan idag till min stora glädje! Åt spagetti och korv och massor med sallad till lunch. Daniella gick till Isabella och dem träffade Hannes och Markus som dem inte settpå länge.Till middag blev det varma mackor och piroger. Har varit en skön,lugn söndag. Teddy är fortfarande snorig och hostig vilket innebär soffläge för vissa, hehe. 
 
Désirée med familj har äntligen fått loss avloppsproppen efter mycket om och men. Imorgon börjar skola och jobb igen! Detta lov har vart så mysigt! Veckan som kommer ska vi förbereda med bak och städ för kalaset för Disa och Teddy på lördag. Sov gott kram
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0