HELGEN SOM VARIT!

Torsdagen var en mysig kväll med två fina luciatåg, ett på Débbies dagis och ett i Östra Frölundas kyrka för Dilba, Wilmer och Disa.
 
 
 
Fredag var Daniella, Ulrik samt Disa lediga från skolan och Débbie var hemma från dagis. Vi tittade på luciatåget på tv:en. Ellinor kom förbi en sväng på morgonen och undrade om jag ville åka med till Gekås men jag behövde vara hemma och städa och packa inför kvällen.
 
Teddy kom hem klockan fyra, då gjorde han sig i ordning och då åkte jag och älsklingen till Göteborg där Anna och Magnus redan var på plats. Magnus hade beställt bord på en jättemysig resturang klockan 8 där vi alla fyra åt julbord. Vi gick därifrån efter 10, väl tillbaka på hotellrummet så skulle jag och Teddy titta på tv men jag somnade.
 

Vaknade på lördagen första gången kvart över fem men somnade om och vaknade kvart i nio.
Vi hade beställt träff med Anna och Magnus halv 10 vid frukosten. Det var super gott och det gick ner en del fast vi hade ätit en hel del kvällen innan. Efter frukosten checkade vi ut och det visade sig att våra underbara barn hade betalat hotellet för mig och Teddy. Magnus och Teddy lämnade in våra väskor i ett rum och vi gick över till Nordstan. Anna och jag bestämde att vi skulle göra stan medan Teddy och Magnus tittade i några affärer och sedan gick upp till fiket där dem tillbringade resten av förmiddagen.
 
Vi gick i en del affärer och jag hittade några julklappar men det var svårt att ta sig fram för det var otroligt mycket folk ute. När klockan var två tog jag och Teddy bilen och åkte hem eftersom alla barnen förutom Dénise var hemma för att ha kalas för mig. När vi kom hem sjöng alla för mig och maten var färdig. Fick jultallrikar och boken "Morberg firar jul". Även en fin canvastavla av Sara med citatet från bloggen "Ett barn är ett mirake väl värt att vänta på, det största och det bästa en mor och far kan få".
 
Det var en mysig och trevlig dag. Tack alla underbara barn och respektive, barnbarn samt min man. Tack även Anna och Magnus för en trevlig och rolig helg.
 
Daniella.
Älskade Lily.
Min bok!!

Den fina tavlan Sara gjort!
En av tallrikarna jag fick!
Vår adventsljusstake i år! Teddy som har fixat den!:)
Söndag morgon började med att Teddy och Timmy skulle åka och jobba i Smålandsstenar. Disa vaknade med att börja spy. Hon piggnade till efter 1 och var ganska utslagen hela dagen, men ändå pigg. Vi tvättade, vek tvätt, hade skidor, simning och innebandy på tv:en. När Timmy och Teddy kom hem stack jag och Teddy och handlade. Sedan fixade vi middag, pasta, korv och grönsaker. Till efterrätt blev det glass. Teddy åkte bort en sväng till jobbet igen för att lasta och städa och vi gick och lade oss efter "Kodnamn Lisa" på tv:en.
 
Dilba på översta bilden håller på och lär Daniella (understa bilden) att gå ner i split samt spagat!
Idag, måndag, var det bara Teddy och Timmy som gick till jobbet och alla barnen fick vara hemma för säkerhets skull. Än så länge är det ingen som blivit sjuk. Det är grått, trist och regningt väder men efter lunchen klädde vi på oss och gick för att plocka lite granris på kalhygget. Blir det inga mer sjuka fören imorgon så får de tre äldsta gå till skolan men jag håller i vilket fall som helst Trion och Débbie hemma från skola och dagis.
 
Ska fixa broccolifisk samt potatis till middag och se om Teddy kan hjälpa barnen att pynta pepparkakshusen när han kommer hem ikväll.
 
 
 
 
Jag och barnen + Daniella var ute i skogen idag.
Ha en bra dag! Kram
Sandra
2013-12-17 @ 18:50:08

Vilken härlig födelsedagshelg! Grattis.

Svar: Ja det var mysigt! Tack :)
Ulrika Zeybrandt




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0