Bullar.

Idag ringde klockan som vanligtfem. Det varsegt att komma upp i dag. När jag väl gick ner var detdags att sätta fart med frukosten. Det serverades tomtegröt och smörgås. Fast jag tog mig en stor kopp kaffe. Dom små kom ner och åt frukost, jag passade på att ta en dusch och bäda sängarna . I dag var det jag som fick gå med barnen, det går ju bra att gå dit när jag har barnen med mig väre när jag ska hem i mörlet men jag kom hem. Väl hemma så gjorde jag en bulldeg på två liter mjölk. Medans degen jäste så vek jag tvätten och la den på sina rätta platser. När degen hade jäst färdigt var det bara att börja baka.Det var nog första gången sen jag miste min syn som jag bakade så mycke bullar helt själb. Detvart många goda bullar.Städade upp efter baket och gicl sedan för att hämta barnen. Dom vart glada när jagsa att jag hade bakat bullar som vi skulle fika med när vi kom hem. Fixade middag som vart pommes med fläslfile . Dilba hanäta inan farmor kom för att hämta henne eftersom hon hade sistta träningen inför tävlingen i Varberg på Lördag.barnen lekte och tittade på tve jag damsög och fixade med lite förberedelser inför morgon dagen. Teddy ringde och sa att han var¨påväg hem han skulle vara hemma vid elva.. Jag harhaft tven på medan jag plockar på det sista innan jag ska krama min kudde.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0