INTE EN LUGN STUND!

Här fiskas och badas det för fullt! I onsdags kväll kom Simon hem för att vara hemma och fira midsommar. På torsdag tog han med sig Débbie och Saga för att titta på alla kycklingar och ankor och djur! Daniella var och jobbade en stund.
 
Farmor kom ner på eftermiddagen och klippte alla småbarn, Daniella, Désirée och mig. Hälften av mitt hår åkte av så nu är jag korthårig! Saga blev förtjust och tog en liten plastpåse och plockade ihop mitt klippta hår "för att visa morfar när han kom från jobbet". Hehe
 
Jag och Teddy åkte iväg och handlade lite och sedan badade barnen innan det var läggdags. På fredag tog Teddy och jag med oss Débbie för att åka och handla på Gekås. När vi kom hem hjälptes vi alla åt att packa upp. Vi förberedde för middagen som bestod av kokt färskpotatis, grillat kött, korv, majskolvar, sallad och sill.
 
Lone och Maria körde förbi och hade inget planerat så vi bjöd in dem på mat. Vart en mycket lyckad midsommarmiddag! Simon, Timmy och Daniella gick till Viktor för att fira midsommar med en fest med vännerna. Vi andra tog det lugnt och åkte sedan till sjön och badade.
 
Lördag morgon tog vi med dem fyra små och åkte till Borås för att handla lite. Teddy körde Daniella till hennes kompis Sara. Désirée, Jimmi och tjejerna kom hem för att grilla och ha det mysigt. Teddy och Trion gick och fiskade och Dilba fick en stor brax - hon är storfiskaren! Jag lade Débbie.
 
På söndagen åkte Timmy och hämtade Daniella hos Sara. Jag och Teddy åkte till Cramers för att titta på dammar och fiskar. Sedan tog vi det bara lugnt. Simon åkte hem till Lidköping. Daniella gick med Dilba och Disa och red på Sofias hästar - det är så snällt att dem får rida på hästarna och det uppskattas så av barnen :) 
 
Sedan åkte vi till Skäremo för att barnen skulle bada. Jag och Daniella hoppade av vid loppisen för att gå hem, stannade och pratade med Susanne en stund och gick sedan in till Kicki och Ulf där vi även träffade Sören och Kina. Mysigt med lite småprat på kvällningen! När vi kom hem låg alla småbarn och sov. Vi andra tog varsin smörgås och sedan var det läggdags!
 
Dénise och Jelle har en ny familjemedlem! Zanta heter hon :)
 
 
Bild från ungdomarnas midsommarfirande!
Fina Dilba!
Kram på er alla!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0