Snö!!

Hej hej :)
Igår, 15/1 Tisdag,  kom Sessorna, dem har vi inte träffat sedan julafton så det var på tiden. Désirée körde barnen till bussen så jag slapp gå. Ulrik och Tindra grejade i pysselböcker. Vi åt fiskpinnar, potatisplättar och stekt potatis till lunch. Sedan gick Ulrik och hämtade Trion vid bussen medan vi röjde och förberedde oss för en dag ute i pulkabacken. När Trion och Ulrik kom så var vi alla ute och åkte pulka och busade tills Désirée kom och åkte hem med Sessorna.
 
Till middag gjorde jag kasslergryta och spagetti. Sedan åkte Timmy, Dilba och Wilmer fram till pingisen. Då åkte Teddy och jag och handlade på Willys i Gislaved. När vi kom hem åkte Timmy och Daniella och tränade konditionsträning. Vi gjorde lite kvällsmat med frallor.
 
Sedan gick dem små och borstade tänderna och tvättade sig så jag och Teddy lade dem, sötnosarna somnade omgående. Sedan kom Timmy och Daniella från träningen. Jag och Teddy gick och lade oss klockan 9.
 
 
Idag, Onsdag 16/1, uppstigning klockan 5 igen. Fixade frukost och gjorde i ordning mellanmålet till barnen som dem äter i skolan. Idag var Ulrik snäll och gick med Trion eftersom Débbie fortfarande sov. Så Ulrik, Daniella, Vincent, Dilba, Wilmer och Disa traskade iväg kvart i 7 för att hinna med sina bussar. Débbie sov till kvart i åtta.
 
På morgonen bäddade jag alla sängar, vek tvätt och hängde tvätt och grejade. Till lunch åt vi rester, kasslergryta och tilltugg. Idag skulle inte barnen hämtas fören tio över tre eftersom dem skulle gå på "Kompisgruppen" som är varannan onsdag efter skolan.
 
Mormor Kicki var snäll och åkte till Tranemo och hämtade Daniella eftersom hon slutade tidigt. Så Daniella åkte sedan dit och jobbade en stund. Jag och Débbie gick hemifrån kvart i två och gick hem till Mormor Kicki och Morfar Ulf för att ta en liten fika och titta hur det gick för Daniella.
 
Daniella, Débbie och jag gick till församlingshemmet för att hämta Trion och Samuel som skulle med hem och leka en stund. Barnen var kvar ute och åkte pulka i backen en stund medan jag förberedde ärtsoppa och ostkaka som vi tog till middag.
 
Timmy åkte hem till storebror Robin direkt efter jobbet för att titta på en lägenhet. Efter middagen gick Ulrik och Daniella på innebandy och Timmy åkte dit direkt. När klockan var 6 hittade jag Wilmer sovandes i soffan så dem små gjorde sig i ordning för att gå och lägga sig. Klockan 7 sov alla små. Dem är lika trötta som alla andra.

Snart är det sovdags för mig också för att orka upp 5 imorgon igen. Kram
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0