Midsommarvecka!

Hej hej :) Daniella var hos Désirée till på torsdag då Timmy hämtade henne efter att hon hade tagit bort stygnet på vårdcentralen. På tisdagen var vi bara hemma och en kille kom och köpte våran båt.

På onsdagen gick Simon och jag upp tidigt. Débbie, Simon och jag körde Timmy till jobbet och efter det så handlade vi på Willy´s i Tranemo. Det var bara vi tre i hela affären klockan åtta på morgonen. Så det tog oss bara en ynka halvtimma att storhandla. Vi åkte hem med varorna och packade ur bilen. Sedan åkte vi till Gekås. Simon körde hem Débbie och mig och tog med sig Ulrik för att köra honom på jobb intervju. De var även uppe hos Daniella och Sessorna en sväng och tog en fika. Han åkte och hämtade Timmy och åkte till Borås för att fixa varsitt pass som de måste ha för att kunna åka till Holland. På kvällen körde Simon, Timmy och Teddy Ulrik till Gabriel och Diana i Halmstad. Jag la barnen och hade det lugnt och skönt i soffan.

Torsdag började jag morgonen med att städa och plocka. Sedan ringde Ellinor och frågade om hon fick komma förbi med tjejerna så de fick leka lite. Jag gjorde lunch till alla, kyckling, ris, currysås och wokgrönsaker. Timmy hämtade hem Daniella. Jag och Teddy lade Débbie och åkte för att handla. Trion och Daniella gjorde midsommarstången. Den blev jätte vacker!

I fredags klipptes det gräs. Vi förberedde för att fira midsommar. Simon och Vincent gjorde tårtor. Förberedde maten. Robin, Emmy, Ebba och Klara kom tidigt. Vi åt korv med bröd. På eftermiddag kom Désirée med familjen och vi åkte fram till loppisen för att dansa runt midsommarstången och sjöng och kollade på den gigantiska jordgubbstårtan. När vi kom hem grillade vi kött och kyckligspett. Till det kokade vi färskpotatis och gjorde såser, åt sill och sallad. Barnens Farmor och Farfar kom ner och umgicks. Désirée sminkade och fixade Daniella och sedan körde hon Daniella till Drägved till en tjejkväll. Timmy och Simon gick på fest som vanligt... ;)

Lördag hämtade vi hem Daniella och tog det lugnt. Jag, Teddy, Daniella, Dilba, Wilmer, Disa och Débbie åkte till Robin och familjen för att bjudas på gó tårta :) Tack för det det var mysigt :) KRAM


Den GIGANTISKA tårtan framme vid loppisen.


Den tårta vi åt som Daniella och Sessorna bakat. inte GIGANTISK men god :)


Det grillades, mums!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0