fyll inte ditt liv med dagar. fyll dina dagar med liv.

hejhej mina kära vänne som följer min blogg!
igår, läs måndag, var det en ny vecka. vi hade sessorna här hemma. daniella var ledig från sin praktik. dilba var hemma pga av att hon åkt in med huvudet före i en gungbräda. stackars liten
teddy körde barnen till skola och dagis sedan åkte han och jobbade.

daniella var hemma med tindra och dilba medan jag, saga och débbie åkte med ellinor till kyrkans barntimmar.där fick vi världens största frukost. mums! när vi kom hem höll barnen på att städa. vi fortsatte med det ett tag och sedan sprang vi runt efter en helgalen 1;åring ;)

till middag gjorde vi skinksås och pasta, det var utsökt! desse kom hem med glass, det var uppskattat av alla :)
daniella och dilba åkte till lone och maria en stund, teddy och ulrik åkte för att tanka och senare åkte timmy och ulrik för att handla.

vi hjälptes åt att lägga barnen och det blev lungt lagom till att Annorlunda familj började! riktigt häftigt att se hur andra familjer som har många barn lever. sedan blev det läggdags.

idag vaknade vi, barnen åkte till skola och teddy och timmy åkte för att jobba. dilba och daniella var hemma även idag. vi plockade undan och städade och dammsög hela huset. det tog sin lilla tid. men när det var färdigt så strålade huset :) klockan 11 fick vi besök av ellinor och hennes tjejer och désirée med hennes tjejer.

ellinor hade med sig lunch, désirée hade med sig fruktsallad och vi hade gjort kladdkakor. en riktigt mysig för/eftermiddag. tack för den :) nu har vi ätit middag för en stund sedan, röjjt undan och börjat göra i ordning för en ny dag imorgon. det är fortfarande full rulle i huset men snart ska barnen sätta sig ner för att kolla på bolibompa och sedan gå till sängs. jag önskar er alla en fortsatt bra kväll och sov sedan så gott! kram


julafton 2008 - disa och jag


julafton 2008 - daniella och dilba


julafton 2008 - simon och disa


julafton 2008 - ulrik


julafton 2008 - teddy 


julafton 2008 - vincent


Carola (Stolt Mamma till sju)

Vilka mysiga bilder :)

Visst är det kul att se hur andra löser det med många barn :) nu har ju jag "bara" 7 men... ;)

Man känner sig mer "normal" liksom hihi



Ha det gott!

Kram Carola




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0