Söndagen den 29 januari 2012

hejhej mina kära vänner! idag är det söndag och vi har haft fullt upp hela dagen. vi vaknade vid åtta och hjälpes åt att göra frukost. sedan klädde daniella, dilba och disa på sig och åkte till lone och maria för att ta ut djuren som daniella passar. teddy åkte till idrottshallen för att jobba där idag igen.

jag städade, vek tvätt och sprang efter en helgalen 1:åring. barnen hjälpte mig att göra lunch och vi åt alla tillsammans, mums så gott det var! sedan plockade vi undan och klädde på oss för att gå till bygdegården för att åka i pulkabacken. små barnen var färdig klädda så de gick ut så länge medan jag klädde på débbie.

så mycket längre än precis utanför dörren kom vi inte, för vår lilla 7-åring Dilba kom in och var helt förskräckt. hon hade åkt ner för pulkabacken bakom vårt hus men kommit fel och åkt in med huvudet rakt in i gungbrädan. hon blödde från bakhuvudet och grät. stackars lilla tjejen.. jag ringde hem teddy och han kom med ilfart. han kollade dilba men det var ingen fara. en lättare hjärnskakning så hon fick vila resten av dagen och nu är hon som vanligt igen, förutom ett litet jack i huvudet.

débbie hade fullt upp med att riva ner grejer och förstöra ett av mina kakfat. vi gjorde två kladdkakor och oboy till fika, det uppskattades av alla!

barnen åt tacos till middag och jag och teddy åkte till robin och hans familj för att träffa nykomlingen Klara <3 jätte söt och fin tjej! när vi kom hem så sov alla Trion men débbie var vaken. nu sover hon och vi kollar på tv. vi hörs imorgon igen! kram


en glad dilba ute i snön!


söta wilmer!


jag äter fika! ( märkte senare att jag hade kladdkakssmet på armen, haha )


mums!


débbie somnade i daniellas famn!



ulrik framför datorn!

Anonym
2012-01-30 @ 07:04:07

Hehe kul med lite kladdkaka på ärmen..fullt upp som vanligt Ulrika..) Kram till er alla..o ta det lugnt..<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0