Nu har vintern äntligen kommit!

måndag 3/12 - måndag 10/12. 
 

Under denna vecka har vi hunnit med en hel del! Kameran är tyvärr på uppgradering så har inte kunnat ta några bilder på hela veckan.. Teddy jobbar på högvarv! Snön har kommit och även denna ihållande kyla. I onsdags kväll var jag på TupperWare Party hos Mormor Kicki och det var mycket trevligt. I torsdags kväll var Disa och jag i Frölunda och julpysslade. 
 
Daniella var med svenska kursen i skolan på teater i Borås i torsdags och tittade på "Spöket på Canterville". På fredagen var Daniella, Disa och Simon lediga. Jag och Débbie åkte med dem till Désirée där vi bjöds på mat, fika och filmmys. När vi kom hem åkte Simon och Timmy till Lone och Maria. Teddy kom hem sent och vi två åkte till Gislaved för att storhandla på Willy:s och där gick vi med nästan hela affären för oss själva. 
 
På lördagen var Teddy med Dilba på pingisturnering. Dilba åkte tyvärr ut och var inte nöjd med sin insats men Teddy sa att hon hade varit så duktig och vi var stolta! För henne duger det bara om hon vinner, hon har sådan vinnarinstinkt. Men vi är så otroligt stolta vilket som <3 
 
Vi hade kalas för mig på lördagen. Robin med familj kom och han gick ut med alla barnen och åkte pulka, plast, snowracer och stjärtlapp för fullt på baksidan i backen. Vi åt korv med bröd och sedan åkte dem hemåt för Robin skulle på julbord med jobbet.
 
Vi förberedde 5 färska kycklingar som vi grillade i ugnen, kokade massa ris och wokade grönsaker och gjorde currysås. Sedan kom Désirée med familj och Kicki med Ulf. Av nästan alla barn fick jag en overall, handskar, mössa. Jag som tjatat så om ett par termobyxor fick en hel jättesnygg svart/rosa vinteroverall. TACK :D
 
Av Kicki och Ulf fick jag 12 stycken vinglas som jag också önskat mig :) Timmy och Simon åkte med Viktor till Borås och festade. 
 
Söndag åkte Teddy och jobbade. Daniella, Vincent, Wilmer och Dilba var ute och lekte. Jag tittade på vintersudion och tog det lugnt. Daniella städade och pyntade Wilmer och Débbies rum. Blev superfint! Daniella och dem fyra små lekte skola/mamma-pappa-barn och sedan duschade hon Trion. Till kvällsmat blev det tomtegröt, mums. 
 
Johanna och Ulrik tog bilen för att hämta våra två stollar Timmy och Simon i Borås. Inte långt efter dem åkt så ringde det och dem hade hamnat i diket och satt fast. Dem var oskadda som tur var! Dem fick hjälp och kunde köra vidare efter någon timma. På kvällen kom Teddy hem från jobbet och Timmy, Simon, Johanna och Ulrik kom hem med två familjepizzor, hehe. Alla lade sig och jag och älsklingen lade oss i sängen och tittade på massa julmatsrecept. 
 
Teddy gick upp klockan 5 för att åka till jobbet. Idag missade Daniella bussen och då passade det bra att hon var hemma med Tindra medan jag gick med barnen till skolan. Idag har varit en jobbig dag för Tindra på grund av hennes sjukdom reumatism. Det går ju i skov så ibland är det bättre och ibland orkar hon ingenting. 
 
Vi har haft en "chilldag" som jag lärt mig av barnen att det heter ;) Teddy är borta och jobbar och kommer hem först på torsdag. Kicki hämtade barnen från skolan. Dilba var på lucia där hon var tärna för pensionärerna. Det tyckte hon var kul! 
 
Vi har pyntat lite idag också, mysigt. Nu ska vi äta middag - pyttipanna. Ikväll ska Timmy, Johanna, Ulrik, Daniella och Vincent fram till idrottshallen för att spela volleyboll. Kram 
Longevity - en blogg om hälsa
2012-12-10 @ 19:45:14
URL: http://madelein.se/

Fin ny header!

Svar: tack så mycket Madde! :)
Ulrika Zeybrandt

Sandra
2012-12-10 @ 21:09:00
URL: http://sparsamhet.nu

Är dina barbarn dagbarn hos dig? Vilken tur att det fick bra med dikeskörningen.

Svar: Ja dem är dagbarn hos mig. Ja man får ta det lugnt när man är ute och kör hehe :)
Ulrika Zeybrandt




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0