ADVENTSHELG!

Fredag 30/11 2012. Vi gick upp som vanligt också gick jag, Débbie och Disa med Dilba och Wilmer till skolan. Sessorna kom senare eftersom Désirée inte började fören klockan 1. När vi kom hem efter att vi lämnat barnen så tog vi det lugnt och myste och värmde oss för det var kallt ute..
 
Sedan gjorde vi Pepparkaksknäck. Till lunch blev det köttfärslimpa med tomatsås och barnen åt pasta till medan jag och Désirée åt sallad till. Disa och Tindra packade eftersom Disa skulle med Désirée och Sessorna och sova där till lördag. När Daniella kom hem satte hon igång och bakade polkabräck. Jag lade Débbie och Dilba, Wilmer och Daniella bakade 130 kladdkaksmuffins. Jag och Teddy åkte och handlade. När vi kom hem var det läggdags.
 
Lördag 1/12 2012. Teddy gick upp halv sju för att åka och jobba. Vi låg kvar och sov och gick inte ner fören klockan 8. Då gick jag ner och sanerade köket... Det var inte så vackert efter att Daniella stått och bakat halva natten hehe. Barnen kollade på första avsnittet av julkalendern!!! Som dem har längtat.  Vi åt frukost och jag satte en saffransdeg. Gjorde lussebullar och vanliga bullar av den. Désirée, Sessorna och Disa kom och sedan kom Daniella bästa vän Jessica och hennes son Willhelm hit.
 
Vi plastade in allt fika som Daniella och Jessica skulle sälja på Håcksviks Julmarknad för att stödja deras klassresa till Sierra Leone 2014. Vi andra åt, busade och lekte. Jag och Désirée åkte fram en stund och tittade på julmarknaden och loppisen. Vi åkte sedan hem och gjorde oss i ordning för den årliga Grötfesten i bygdegården i Håcksvik.
 
När vi väl kom fram serverades det julbord, ris ála malta och Daniella uppträdde med sin "kör" som bestod av henne, Dilba, Wilmer, Disa, Tindra, Saga och Débbie på scen för över 100 personer. Dem sjöng 4 jullåtar och dem fick många applåder och det var uppskattat av publiken. Efter uppträdandet fick dem varsin julstjärna i kruka av Farmor, det tyckte dem var roligt! Så duktiga dem var och kunde alla låtar. Till och med våran 2 åriga Débbie "Bomp" sjöng med i alla låtar.
 
När festen var slut packade vi oss in i bilarna och åkte hem. Vi lade först dem 4 små och Jessica lade Willhelm. Vi åt lite godis och gick sedan och lade oss. Jessica och WIlhelm sov här, så mysigt!
 
Söndag 2/12 2012. Vaknade strax innan julkalendern så barnen gick ner och kollade på den. Jag plockade fram adventsfrukost och vi tände första adventsljuset och sedan åt vi alla tillsammans. Efter en lång och mysig frukost åkte Daniella och Dèbbie med Teddy och lämnade Jessica och Willhelm. Tack för två väldigt mysiga dagar! Vi längtar tills ni kommer igen :) Teddy åkte och jobbade.
 
Jag har städat hela dagen. Tvättstugan såg ut som ett rent bombnedslag kan jag ju tala om... Fy. Daniella, Dilba och Débbie gick ut i kylan och lämnade salami som folk i Håcksvik har köpt för att stödja deras klassresa till Sierra Leone 2014. Vi åt lunch som Ulrik lagade, potatismos och ugnsfalukorv. Sedan fikade vi adventsfika som bestod av Lussekatter, Pepparkaksknäck och Nougatkladdkaksmuffins.
 
Ulrik och Johanna åkte med Kicki och Ulf till Trädet. Teddy kom hem och åt och åkte sedan och handlade. Farmor kom förbi med ett album av Faster Jéanette med bilder från Wilmer och Débbies kalas den 18/10. Så fina kort! Hon är talangfull hon :)
 
Daniella och Vincent gick upp med dem fyra små och lekte mörkkurragömma i nästan en timma. Det tycker dem är superkul! Sedan var det kvällsmat, julkalendern på tv:en, duschning och läggdags. Jag plockade sedan på övervåningen. Johanna och Ulrik kom hem. Sedan kom Teddy hem och vi åt kvällsmat. Även Timmy kom hem från Lidköping där han har varit hos Simon tillsammans med Karl och Viktor i helgen, dem hade haft det trevligt! Nu är det sängen, skönt... Kram
 
Lånat bilder från Jessicas blogg, har inte hunnit lägga in våra bilder på datan ännu men dem kommer imorgon.
 
Daniella och Jessicas bord på Julmarknaden.
 
...
 
En glad Daniella på Julmarknaden.
 
 
jessica
2012-12-02 @ 22:43:51
URL: http://jwaallin.blogg.se

Det var jätte mysigt att vara hos er, kommer gärna snart igen. Tack för all hjälp och allt! Super mysigt har jag haft, även Willhelm! NI är för härliga! Kraam




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Synskadad trettonbarnsmamma

Skriver om mitt liv som synskadad trettonbarnsmamma, och även mormor och farmor till elva snart tolv barnbarn.

RSS 2.0